Mc-dagbok

Här pratar vi om det mesta...

Moderatorer: Gnistan, cub

Re: Mc-dagbok

Inläggav cub » fre jan 29, 2010 18:53

Haha, segt! Jodå, mcn är tillbaka i bra shape. Jag har en nerv som krånglar i armbågen som går ner i tummen. Jag ska försöka få tid för sjukgymnastik och sen träffa en expert till sommaren.
Användarvisningsbild
cub
Site Admin

Inläggav Niklas » tis feb 02, 2010 11:00

Jobbigt... Borttappade nycklar är ju ett lite mindre problem än trasiga kroppar...
Användarvisningsbild
Niklas

Inläggav cub » tor apr 01, 2010 11:17

Japp, första turen avklarad! En vända till jobbet i 4 grader och regn men härligt. Inte vart det kallt heller (med fleeceunderställ och fodrade kläder) :lol:
Användarvisningsbild
cub
Site Admin

Inläggav Kenta » mån apr 05, 2010 10:56

Premiär tur i går, helt underbart :D . Tänkte att jag skulle ta en sväng i dag med, men när jag tittade ut så höll
man ju på o bryta ihop :shock: ja ja aprilväder, nu kan de väl ändå bara bli bättre efter de här, man får väl läsa en bok eller nåt idag.
Kenta

Inläggav cub » mån apr 05, 2010 11:18

Kenta skrev:Premiär tur i går, helt underbart :D . Tänkte att jag skulle ta en sväng i dag med, men när jag tittade ut så höll
man ju på o bryta ihop :shock: ja ja aprilväder, nu kan de väl ändå bara bli bättre efter de här, man får väl läsa en bok eller nåt idag.

ja jösses, jag skulle spenderat dagen i garaget och byta alla kåpor och oljan i min hojj men det känns sådär nu idag...
Användarvisningsbild
cub
Site Admin

Inläggav cub » tor apr 08, 2010 14:55

Idag kändes det nästan varmt att åka!! :mrgreen:
Användarvisningsbild
cub
Site Admin

Inläggav Sverker » sön apr 11, 2010 22:44

Idag var det provstart av Suzukin. Det tog en evig tid att få igång den, men till slut gick det. I morgon blir det premiär för BMW:n, den får gå till jobbet (om den startar). Tyvärr hann jag inte köra något i dag, det var däckbyte på bil och cykel samt uppackning efter påsklovet.
Två gula och en ful
Användarvisningsbild
Sverker

Inläggav Sverker » tor maj 13, 2010 11:07

De senaste dagarna har jag letat batteri till BMW:n som har segat betänkligt vid start sedan vinteruppehållet. Först var jag till Biltema som har exakt rätt storlek men polerna vända åt fel håll. Eftersom jag inte hade lust att försöka meka el, jag är usel på el, så avstod jag. I går eftermiddag åkte jag till AVA eftersom de aldrig svarar i telefon. Väl där och efter lång väntan fick jag veta att de inte hade mitt batteri hemma. Hem igen. På chans ringer jag till MC-varuhuset ( som visst bytt namn) och se de har battieriet och de har öppet till klockan 20. Så jag störtar iväg och får mitt batteri. I natt har det laddats. I dag ska det monteras och provas, i morgon drar jag på geocaching i Västergötland och då är det skönt med riktigt batteri.
Två gula och en ful
Användarvisningsbild
Sverker

Inläggav Sverker » sön maj 16, 2010 22:55

Nytt batteri var precis vad som behövdes, skönt att kunna lita på hojen igen! Det blev 100 mil körning på tre dagar till, i och från Västergötland, dessutom 37 cacher hittade.
Två gula och en ful
Användarvisningsbild
Sverker

Inläggav cub » mån maj 17, 2010 20:29

Sverker skrev:Nytt batteri var precis vad som behövdes, skönt att kunna lita på hojen igen! Det blev 100 mil körning på tre dagar till, i och från Västergötland, dessutom 37 cacher hittade.

Dammit, du hade varit en bit ner i Europa om du inte vänt tillbaka..;) Själv blev det bara en sväng till jobbet och sedan via Barkaby. Imorgon blir det bil..:(..men via Däckis så någon slags mc-koppling ändå kanske.. :mrgreen:
Användarvisningsbild
cub
Site Admin

Inläggav Sverker » tis maj 18, 2010 9:19

Idag blev det trampcykel till jobbet. Skönt väder och mestadels bra cykelvägar. 12 km är ganska lagom.
Två gula och en ful
Användarvisningsbild
Sverker

Inläggav Niklas » tis maj 18, 2010 18:08

Jag har totalt ca 7 mil hittills iår... Och hojfanskapet på verkstan. Sur början på hojåret det här.
(Den går dåligt på låga varv, och dör vid snabba gasavslag... Med lite tur är den klar till helgen.)

Och jag har tänkt ta trampcykel till jobbet i en veckas tid, men inte klarat av att gå upp i tid. :-)
Användarvisningsbild
Niklas

Inläggav Sverker » tis jul 13, 2010 13:55

Nu är motardhjulen monterade, det är ändå alldeles för varmt för att köra grus nu.
Två gula och en ful
Användarvisningsbild
Sverker

Föregående

Återgå till Annat Snack o Skoj